Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragscode Behandeling Letselschade: commerciële of maatschappelijke business case?

Gedragscode Behandeling Letselschade: commerciële of maatschappelijke business case? – Waarom de letselklant niet en de consument wel centraal staat

D.J. ten Boom/V.R. Peute – Capgemini

Het was warm op 6 juli 2006 in Nieuwspoort. De Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL)1 was af, de branche blij en het bier koud. Voortaan zou het slachtoffer centraal staan. Voortvarend handelen, hard op de zaak, zacht op de man ... yes we can! Met de hakken in het zand komt immers niemand een stap verder. Speerpunt in de nieuwe aanpak was het Gezamenlijk Behandelplan, waarin de betrokken partijen samen de gemaakte afspraken konden vastleggen en de benadeelde via internet zijn zaak kon volgen. De markt ging aan de slag en al snel verschenen langs de digitale snelweg de eerste borden Letselland. Bekende voorbeelden zijn het Digitale Behandelplan van de Universiteit van Tilburg, de ABZ Letselsuite en, meer recent, Klik en Regel. Het asfalt op de meeste afritten lijkt echter nog nauwelijks gesleten.Piv Bulletinwww.stichtingpiv.nl/Smartsite.shtml